ارتودنسی کلینیک دندانپزشکی مهر

ارتودنسی علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان و ردیف کردن دندان های نامنظم است. درنهایت، با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان ها در فک برطرف شده و فرد می تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

زمانی که فرد دارای مشکلاتی مانند نامرتبی دندان‌ها، نبود دندان و یا وجود فاصله بین دندان‌ها، داشتن دندان اضافی، زاویه و چرخش دندان‌ها و یا مشکلاتی از قبیل جلو یا عقب بودن فک‌ها نسبت به جمجمه باشد که تمامی این موارد توسط متخصص ارتودنسی تشخیص داده می‌شود، شخص کاندید انجام درمان ارتودنسی می‌باشد.

ارتودنسی هیچ دردی ندارد و درد خفیف احتمالی ساعات اولیه با مسکن کاملا قابل کنترل است.
ارتودنسی بین ۶ ماه تا ۲ سال زمان میبرد و سن مناسب برای ارتودنسی ۱۳ تا ۵۰ سال است.
در مهردنتال، ارتودنسی توسط متخصص مجرب ارتودنسی انجام می‌شود.
در مهردنتال انواع خدمات ارتودنسی نامرئی به شما ارائه میشود.
از باکیفیت ترین قطعات و مواد برای ارتودنسی شما استفاده میکنیم.
نتایج ارتودنسی مادام العمر و ماندگار است.

نمونه کارهای کلینیک دندانپزشکی مهر

قبل از شروع هرگونه درمان ارتودنسی، دندانپزشک شما باید از عدم وجود هرگونه پوسیدگی و یا مشکلات لثه نظیر التهاب یا تحلیل مطمئن شود. در صورت وجود هرگونه پوسیدگی یا مشکلات لثه بهتر است ابتدا طرح درمان ارتودنسی شما توسط متخصص ارتودنسی مشخص گردد و سپس اقدام به ترمیم دندان‌ها نمائید.

زمان مناسب برای شروع درمان ارتودنسی بستگی به نوع ناهنجاری دارد؛ در مورد بیمارانی که مشکلات اسکلتی دارند، به‌عنوان مثال فک بالای آنها جلوتر از موقعیت طبیعی است یا برعکس فک پایین‌شان عقب‌تر از موقعیت مناسب خود قرار گرفته، بهترین زمان برای شروع درمان، سال‌های قبل از بلوغ است چون می‌توان از رشد کودکان و نوجوانان برای درمان این ناهنجاری‌ها استفاده کرد.

در کل درمان ارتودنسی به دو نوع کلی تقسیم می شود :
۱) درمان با ارتودنسی متحرک: در صورت صلاحدید متخصص ارتودنسی از این روش استفاده می شود. این دستگاه بر اساس جدول زمانی که به بیمار ارائه می شود در داخل دهان قرار می گیرد. بیمار هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بیرون آورده و بعد از استفاده ازمسواک و نخ دندان دوباره در دهانش می گذارد.

۲) درمان با ارتودنسی ثابت: در این روش براکتهای ارتودنسی به صورت ثابت روی دندانها قرار می گیرند و بیمار نمی تواند آن را از دهان خارج کند. هر کدام از این روش های درمانی موارد تجویز خاص خود را دارد و بسته به تشخیص متخصص ارتودنسی از آنها استفاده می شود.

بیمارانی که متقاضی درمان ارتودنسی هستند باید بهداشت بسیارخوبی داشته باشند. از روش های زیر می توان در این راستا استفاده کرد :
۱-مسواک زدن
۲-نخ دندان کشیدن
۳- استفاده ازدهانشویه
۴- استفاده از مسواک بین دندانی

برای مشاوره و ویزیت حضوری رایگان با شماره های ما تماس بگیرید.

ما در کلینیک دندانپزشکی مهر نهایت تلاش خود را به کار می‌بریم تا بتوانیم خدمات درمانی را با رعایت بالاترین استانداردها در محیطی گرم و دوستانه به مراجعه کنندگان عزیز ارائه دهیم.


تجربه مراجعه کنندگان

رفع ناهنجاری های فک با ارتودنسی

رفع ناهنجاری های فک با ارتودنسی

ناهنجاری های فک شامل ناهماهنگی بین دو فک یا عدم... ادامه مطلب

اصلاح نامرتبی دندان ها با ارتودنسی

اصلاح نامرتبی دندان ها با ارتودنسی

یکی از ناهنجاری های دندانی نامرتبی و شلوغی دندان ها... ادامه مطلب

فیلم فرآیند انجام ارتودنسی دندان

زمانی که دندان‌ها یا فک وضعیت طبیعی و نرمالی نداشته... ادامه مطلب